Jump to content

Dobrodošli na Balkandownload.org
Tražite domaće knjige, exyu magazine, sinhronizirane crtane filmove, PC i ostale igre, strane i domaće filmove, dokumentarce, stranu i domaću muziku, itd. ? Ne morate tražiti dalje jer sve ćete to naći kod nas, uredno postavljeno i spremno za download. Osim toga registracijom možete sudjelovati u raznim postojećim temama na forumu, otvarati nove teme, sudjelovati u chatu i još mnogo toga. Ako već imaš otvoren račun, logiraj se ovde ,a ako želiš saznati zašto smo najbolji otvori novi račun i uverite se sami :)
Photo

Imre Kértesz - Nobelova nagrada 2002.g.


7 replies to this topic

#1
severijan

severijan

    Bronze Member

  • BD tim
  • PipPipPipPip
  • 1,035 posts
  • 52942 thanks

GERMANY-HUNGARY-LITERATUR-007.jpg

 

Imre Kertész

 

     Mađarski pisac Imre Kértesz rođen je 1929. godine u Budimpešti. Godine 1944. deportiran je u Auschwitz a nakon toga u Buchenwald gdje je dočekao i oslobođenje. Po završetku Drugog svjetskog rata vraća se u Budimpeštu gdje je isprva radio kao novinar, zatim kao neovisan pisac i prevoditelj. Svoj najvažniji roman o vlastitom stradanju, o holokaustu, i sudbini čovjeka u beznadnom svijetu "Čovjek bez sudbine" (Sorstalanság) započinje pisati 1960, a objelodanjuje ga tek 1975. godine. Međutim, roman je ostao bez ikakva odjeka u Mađarskoj.

     O tom iskustvu Kértesz je napisao roman "Fijasko" (A kudarc) objavljen 1988. Treći dio njegove trilogije o stradanju je roman "Kadiš za nerođeno dijete" (Kaddis a meg nem születetett gyermekért) posvećen djetetu koje si je junak uskratio u svijetu poslije holokausta.

     Od ostalih važnijih djela vrijedi izdvojiti prozna djela "Izviđač" (A nyomkereső) iz 1977. i "Engleska zastava" (Az angol labogó) iz 1991. o mađarskoj revoluciji 1956. godine. Posebno je zanimljiva njegova dnevnička proza "Dnevnik s galije" (Gályanapló) objavljena 1992. godine i "Drugačiji ja: kronika metamorfoze" (Valaki más: a változás krónikája) iz 1997. godine. Njegovi značajni eseji i predavanja sakupljeni su u knjigama "Holokaust kao kultura" (A holocaust mint kultúra), 1993., "Trenutci šutnje dok vod za smaknuća puni" (A gondolatnyi csend, amíg kivégzőoztag újratölt) 1998. i "Jezil u progonstvu" (A száműzött nyelv) iz 2001. godine.
Njegov najnoviji roman "Likvidacija" objavljen je krajem 2003. a 2006. biografska proza "Dosije K."

     Imre Kertész dobitnik je Književne nagrade Brandenburga 1995, Leipziške književne nagrade 1997, Herderove nagrade 2000, Ehrenpreis Robert-Bosch-Stiftunga u 2001. i Hans Sahl-Preis u 2002. godini. Za cjelokupan spisateljski rad ovjenčan je Nobelovom nagradom za književnost 2002. godine.

 

 

 

Imre Kertész - Engleska zastava

 

158.jpg

 

 U knjizi "Engleska zastava" mađarskog nobelovca Imre Kertésza, nalaze se tri briljantne pripovijetke ("Engleska zastava", "Tragač" i "Zapisnik"). Sada, kada su okovi popustili, zaista nam se suprotstavlja jedan drugačiji Kertész: paraboličan, snažno podsjećajući na Kafku, priklonjen filozofskom izričaju, uplićući neprestano odlomke iz teorije pripovijedanja. Ono što je u "Tragaču" diskretno naznačeno, u "Engleskoj zastavi" je otvoreno tematizirano: problem nepodudarnosti i nespojivosti života i književnosti.


     Sva zahvalnost, kao i uvek, za  crackoru & abacusa  afro.gif

     Sređeno: pdf. + doc. (hrvatski)

 

Hidden Content
You'll be able to see the hidden content once you thank this post.

 

 

 

Edit: obnovljeni linkovi 17.11.'15



Thanked by 155 Members:

#2
severijan

severijan

    Bronze Member

  • BD tim
  • PipPipPipPip
  • 1,035 posts
  • 52942 thanks

Imre Kertész - Jezik u progonstvu

 

1245717814669854f7473d8d3ce4.jpg

 

      Ova se knjiga sastoji od petnaestak ogleda grupiranih u tri veće cjeline: Pisma iz domovine; Domovina, dom, država i Jezik u progonstvu. Reč je o zbirci eseja/pristupa u kojima Kertész „diskutira” o totalitarizmima i terorima dvadesetog stoljeća, o Evropi danas, o pojmu „domovine”, „doma”, o Budimpešti, i pre svega (i uvek) o holokaustu (tema koja je gotovo uvijek zatvarala pogled na književni rad Imre Kertésza, i morat će još proći određeno vrijeme da on izađe iz sjene. Bezlični pokušaj potpunog lišavanja prava, pljačka i uništenja europskog židovstva ne spada u one priče i teme koje se mogu raspraviti u utorak i u srijedu staviti ad acta. To ne zastaruje.) 

     Kako se totalna društva našeg vremena odnose prema čovjeku? Tako da stvaraju jednu vrstu „totalnoga jezika”, koji uz pomoć „dobro dozirane dinamike nasilja i strepnje bez otpora prodire u ljudsku svijest, a samoga će čovjeka otuda polako izgurati, istisnuti iz vlastita unutarnja života…”. Ovo je vrhunsko štivo, svakako, visoko intelektualno, ali nimalo odbojno ili jezički nepristupačno. Ovo su tekstovi iz kojih se može učiti i u kojima se, garantirano, može i uživati. 

     Sva zahvalnost za  crackoru & abacusa

     pdf. + doc. (hrvatski)

 

Hidden Content
You'll be able to see the hidden content once you thank this post.



Thanked by 130 Members:

#3
severijan

severijan

    Bronze Member

  • BD tim
  • PipPipPipPip
  • 1,035 posts
  • 52942 thanks

Imre Kertész - Dnevnik s galije

 

proizv4624.jpg

 

 “U čovjekovu će životu jedanput doći trenutak kada će naglo postati svjestan sebe, a snage će mu se osloboditi. Zapravo, tek od toga trenutka možemo računati sa sobom, jer smo tek tada rođeni. Klica genija nalazi se u svakom čovjeku. No nije svaki čovjek sposoban vlastiti život učiniti doista svojim. Istinska darovitost upravo je genij egzistencije. Riskirat ću: gotovo svako znanje suvišno je ako nije neposredna spoznaja o nama samima.”
     Svoju zbirku zapažanja i filozofskih zapisa nastalih između 1961. i 1991. godine, dakle od vremena kada počinje pisati "Čovjeka bez sudbine" do pada komunizma, Imre Kertész naziva “dnevničkim romanom”. U stalnome unutarnjem dijalogu s piscima i filozofima bez kojih nema ni njegova pisanja, Musilom, Kafkom, Camusom, Adornom, Freudom, Ni­et­zscheom i drugima, Kertész ispisuje briljantne stranice koje stoje uz bok njegovih romana, priča i eseja.
     Kertészovi dnevnički zapisi ujedno su dokument vlastita pisanja, ali i dokument vremena, mađarskog socijalizma, gulaš-komunizma, vremena u kojemu ništa nije bilo ni jednostavno ni lako. "Dnevnik s galije" govori o dvadesetom stoljeću, o holo­kaustu, totalitarizmu i slobodi te je neprocjenjiv umjetnički, filozofski i osobni dokument svoga vremena.

     “Nema romanesknijega lika od mislećeg čovjeka. Jer, razmišljanje ne samo da je opasnost za sebe i okolinu, ne samo da je strast koja zamjenjuje sve ostale strasti, pustolovni­je od svih pustolovnih pusto­lovina, ne samo da je i od vjere vrsniji nutarnji proces - nego je i nadasve neuobičajeno.”


     Velika zahvalnost, ponovo, za crackoru & abacusa

     pdf. + doc.

 

Hidden Content
You'll be able to see the hidden content once you thank this post.



Thanked by 122 Members:

#4
severijan

severijan

    Bronze Member

  • BD tim
  • PipPipPipPip
  • 1,035 posts
  • 52942 thanks

Imre Kertész - Dosje K.

 

proizv5769.jpg

 

 

     Rijetki su pisci poput Kertésza koji su uspjeli ispisati niz briljantnih knjiga koje govore o jednoj temi, osnovnoj temi književnosti, mogućnosti preživljavanja, življenja, umjetnosti uopće. Dosje K. dijalog je, roman, auto­biografija, ali je najviše od svega uvod u I. K.-a, knjiga bez koje nije moguće potpuno razumjeti slavnoga mađarskog pisca. Prepuna asocijacija, filozofskih opažanja i književnih aluzija, istovremeno ironična i autoironična, vrckava, a pisana poput Platonovih dijaloga, Dosje K. jedna je od rijetkih knjiga koje vas tjeraju da ih čitate s olovkom u ruci, neprestano vadeći briljantne misli i zapažanja. Kertész se i u svojoj posljednjoj knjizi pokazuje kao vrstan stilist, kao književnik izrastao na najboljoj tradiciji srednjoeuropske moderne, kao autor čije je djelo nezaobilazno štivo svakog intelektualca.

     “...gdje počinje Auschwitz, tamo prestaje svaka logika. No u prvi plan izlazi nešto što prisiljava na razmišljanje, a što vrlo sliči logici već i zato što povede čovjeka, samo ne stazom logike. A ja tragam upravo za tom niti, za misaonim nizom rezignacije i ustuknuća, koji nam i besmislenost nameće kao nešto logično; jer u stupici koja proizlazi iz Auschwitza mi i nemamo drugog izbora. Ali život, čiji smo, da tako kažem, i sami vrlo djelatni sudionici, prethodno nas natjera da uvježbamo takav način razmišljanja.”

     Imre Kertész sigurno se nikad nije tako ogolio. S jednostavnošću i intelektualnom iskrenošću bez premca. Citirajući Gombrowicza, Kertész govori o "ljudima uz koje se smanjujemo". Družeći se s njim, naprotiv, neminovno rastemo.

 

 

     Sva zahvalnost za sken i ocr crackori & abacusu

 

    pdf. + doc.

 

Hidden Content
You'll be able to see the hidden content once you thank this post.

  



Thanked by 145 Members:

#5
boden

boden

    Silver Member

  • BD tim
  • PipPipPipPipPip
  • 4,625 posts
  • 126123 thanks

10n6mtv.jpg

 

Čovjek bez sudbine

 

Čovjek bez sudbine roman je za koji je Imre Kertész dobio Nobelovu nagradu za književnost 2002. godine. Čovjek bez sudbine govori o holokaustu, a drži se da je od svih romana s temom pogroma Židova za Drugoga svjetskoga rata ovaj najradikalniji. Je li to prije svega zbog nevinog tona kojim pripovjedač, mađarski Židov, još uvijek dječak, opisuje deportaciju kao izlet u nepoznato, a dolazak u Auschwitz kao groteskni spektakl. Ili šokira činjenica da on tako spremno, poput dobrog učenika koji želi stvari obaviti najbolje što može, prihvaća logiku koncentracijskog logora. Ne postoji književno djelo koje na bolji i vjerniji način opisuje sve posljedice koje logor ostavlja na čovjeka. Kertészov Čovjek bez sudbine književno je djelo koje o najtežem iskustvu što ga čovjek može proći govori na literarno zapanjujući način. 
 
"Junak mojega romana ne proživljava svoje vlastito vrijeme u koncentracijskim logorima, jer niti su njegovo vrijeme, niti njegov jezik, pa čak niti njegova vlastita osoba, zaista njegovi." 
Imre Kertész
 
Scan: postar 2u5w3a1.gif
Obrada: boden
 
epub, azw3, pdf HR
 
Hidden Content
You'll be able to see the hidden content once you thank this post.
 
Moja preporuka za ovu odličnu knjigu.

Nec temere nec timide


Thanked by 235 Members:

#6
boden

boden

    Silver Member

  • BD tim
  • PipPipPipPipPip
  • 4,625 posts
  • 126123 thanks

2z5vtcm.jpg

 

Imre Kértesz

(9. studenoga 1929. - 31. ožujka 2016.)

 

R. I. P.


Nec temere nec timide


Thanked by 31 Members:
dzilsi , EKO , s3ptease , krcmastara , Atlanta , ptar69 , vlatko59 , zwelj , bakiero , DinoBeg , Atom Ant , bosutsko , Nyks , rest77 , bruja , severijan , cvetuljak , Konstantin77 , melman , zjosic , DEDEKA , kameron1947 , Cyrano , Umor Zevalo , Yersinia , dangor , Teos , drdent , bilja66 , 60dusan , ssukalo

#7
bojana888

bojana888

    Advanced Member

  • VIP
  • PipPipPip
  • 239 posts
  • 64610 thanks

kadis_f.jpg

 

 

 

Imre Kertész - Kadiš za nerođeno dete

 

 

Roman o Aušvicu, o njegovim posledicama, o savremenoj civilizaciji koja je izgrađena na zaboravu i toleranciji onog što se nije smelo zaboraviti ni tolerisati.

 

„Kadiš za nerođeno dete” mađarskog nobelovca Imre Kertesa svojim mračnim tonom, naizgled apsurdne molitve, kroz koju jedno odlučno, ali bolno „NE!” odzvanja kao refren, budi evropsku civilizaciju iz prijatnog dremeža i samozaborava, podsećajući da rat nije završen kada jedna od strana kapitulira, da to nije prosti odnos pobednika i poraženih, nastradalih i preživivelih, jer ostavlja posledice i kod krvnika i kod žrtve, koji su, uostalom, u službi jedne iste stvari - Ništavila. Ali sve se zaboravlja, i u zaboravu nestaje. A protiv tog zaborava, koji je vid samoodbrane (i samoobmane), ispiranja mozgova i ruku na ličnom i globalnom nivou, ustaje glavni junak, a ujedno i pripovedač, čije ime se nigde ne pominje, mađarski pisac i prevodilac, slobodni duh u doba totalitarnog režima, preživeli iz Aušvica, u kojem se jasno prepoznaju autobiografske crte samog autora.

 

Ne prihvatajući, kao logički netačno, objašnjenje da za Aušvic nema objašnjenja, on pokušava da shvati (i objasni) kako je do Aušvica došlo. Dijalektičkim putem, kroz raspravu sa samim sobom i sa svojom okolinom, stiže do naizgled iznenađujućeg zaključka da je „Zlo racionalne prirode i da je kao takvo jednoznačno, a da je jedino Dobro iracionalno i neobjašnjivo”.

 

Sam glavni junak traži samozaborav u svom radu, jer jedino dok radi je siguran da postoji, a kad ne bi radio, možda bi postojao, što je sigurnije ne proveravati. U svom pisanju traži bekstvo, spas za sebe i za nekog preko sebe „ko će zbog nas ili eventualno umesto nas da se stidi”. Ali njegovo pisanje je pisanje na smrt, ne na život, „vid svesnog samoukidanja”, bolno kopanje rake u oblacima.
Naizgled bezazleno pitanje da li ima dete vraća ga u realnost, pokreće čitav mehanizam samopreispitivanja, ne samo svog vlastitog izbora, nego same mogućnosti i opravdanosti produžetka bivstva.

 

 

pdf, mobi, epub

 

scan i obrada: bojana888

 

 

Hidden Content
You'll be able to see the hidden content once you thank this post.



Thanked by 207 Members:

#8
severijan

severijan

    Bronze Member

  • BD tim
  • PipPipPipPip
  • 1,035 posts
  • 52942 thanks

Kertesova dela sam svojevremeno obrađivao u nizu, praktično jednu za drugom, te mi ni sada nije jasno kako sam ovu propustio da postavim (uz 4 koje su uredno u postovima iznad):

 

Imre Kertész - Likvidacija

 

likvidacija_v.jpg 

 

     Je li umjetnost moguća i nakon holokausta? Najnoviji roman Imre Kertésza pokušava odgovoriti na to pitanje, pod maskom ironične krimi priče. Junak knjige je pisac B, rođen u Auschwitzu, koji je negdje u devedesetima počinio samoubojstvo, a pripovjedač je neki Keserü, lektor i nakladnik, opsjednut likom i djelom mrtvog pisca. Keserü, vođen opsesijom da u B.-ovoj ostavštini otkrije "roman života", jednoga dana među njegovim papirima zaista pronalazi roman Likvidacija, proročansko djelo u kojem je umrli precizno predvidio ponašanje sebi bliskih osoba u kaosu pretvorbe. B. si oduzima život ne mogavši podnijeti situaciju u kojoj se našao, punu pretenzija i međusobnog blaćenja, a u zapisima i uspomenama postepeno se razotkriva tajna njegove smrti. Da – odgovara Kertész – umjetnost je moguća i nakon holokausta, no samo ako upravo ona postane mjerom i kamenom temeljcem postojanja.

     Ubuduće više neće biti tako iskrenih romana o najvećem zločinu ljudske povijesti, knjiga koje se ne mogu baviti stvarnošću jer stvarnost nakon Auschwitza pripada ubojicama, knjiga koje ne samo da govore o uništenju, nego iz njega potječu. Imre Kertész napisao je Likvidacijom još jednu takvu knjigu, roman koji je ružan jer mora biti ružan, pripovijest punu narativnoga neprijateljstva – veliku književnost. - Iris Radisch, Die Zeit 

 

 

     Zahvalnost pripada, kao i u gornjim postovima, crackori & abacusu, koji su mi te davne ...... g. bili veliki izvor skenova i ocr-ova

 

     Pdf ;   hrvatski

 

Hidden Content
You'll be able to see the hidden content once you thank this post.

 

 

a170.gif



Thanked by 166 Members:



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users