Jump to content

Dobrodošli na Balkandownload.org
Tražite domaće knjige, exyu magazine, sinhronizirane crtane filmove, PC i ostale igre, strane i domaće filmove, dokumentarce, stranu i domaću muziku, itd. ? Ne morate tražiti dalje jer sve ćete to naći kod nas, uredno postavljeno i spremno za download. Osim toga registracijom možete sudjelovati u raznim postojećim temama na forumu, otvarati nove teme, sudjelovati u chatu i još mnogo toga. Ako već imaš otvoren račun, logiraj se ovde ,a ako želiš saznati zašto smo najbolji otvori novi račun i uverite se sami :)
Photo

F-1


51 replies to this topic

#1
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Schumacher zna zašto je slabiji od Rosberga

Posted Image

    Michael Schumacher ko je posle trogodišnje pauze vratio u Formuli 1 ove godine vozi daleko ispod očekivanja. Priznao je da na kvalifikacijama jednostavno ne uspeva da vozi na tom nivou kao što uspeva drugi pilot Mercedesa, Nico Rosberg, ali odmah dodao je, da tačno zna razloge svojih  loših nastupa na kvalifikacijama i siguran je u tome da će uspeti da se poboljša u tom segmentu. Sedmorostruki šampion sveta do sada samo dva puta je uspeo da osvoji bolju startnu poziciju od Rosberga, a na tabeli njegov zaostatak od mladog nemca iznosi čak  56 poena.

      Schumacher već je i pre izjavio da zna zašto nije konkurentan bolid Mercedesa, ali za zvanični sajt Formule-1 izjavio je da ni sa kontrolom bolida nije u potpunosti zadovoljan, ali već radi na tome da bi uspeo da se poboljša na tom polju.

      “Tačno je da svaki pilot ima svoj stil vožnje i morate da radite zajedno sa ekipom da bi osećali sigurnim u bolidu. Kod Ferrarija uspeo sam da to postignem, ali ne preko noći. Nije tajna da karakteristika Mercedesa ne odgovara mom stilu. Na nama je da promenimo ovu situaciju.” – izjavio je Schumacher.

      Četiridesetjednogodišnji pilot nakon lošin rezultata u sezoni uopšte nije nestrpljiv, tačno zna da za njegov cilj – osvajanje osme titule šampiona sveta – treba još vremena. Schumacher ponovo je izjavio da i dalje veruje da će zajedno sa Mercedesom uspeti da pobeđuju u šampionatu i zato je vratio u F1 jer i  dalje uživa u trkama.

#2
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Možda će ipak koristiti F-kanal ekipa McLarena u Monzi

Posted Image

  Nekoliko dana ranije mediji iz sveta tvrdili su da će McLaren-Mercedes posle trke u Belgiji odustati od korišćenja F-kanala i u Monzi startovaće bez ovog sistema. Međutim u sredu generalni direktor tima, Jonathan Neale negirao je da su već doneli odluku u tom pitanju: da li će odustati od korišćenja F-kanala u Italiji.

      „ Imamo slobodan izbor u tom pitanju, da hoćemo li koristiti ovaj sistem u Monzi ili ne. Trenutno razmotravamo sve moguće opcije.“- dodao je odmah stav njegove ekipe Neale za Autosport.

      „ Videćemo u Belgiji kakav korist imamo od F-kanala na polju maksimalne brzine, i samo posle analize,  tokom sledeće nedelje ćemo doneti odluku u tom pitanju.“ – dodao je on.

      „I ostali timovi koriste F-kanal i dostignu visoke brzine. Ako ćemo misliti da nam ovaj sistem daje prednost onda ćemo ga koristiti, ali ako tako procenjujemo da smo bolji bez njegovog korišćenja onda ćemo ga demontirati sa bolida i oslobodićemo bolid od dodatne težine. Ali u svakom slučaju, ovde pričamo u finim podešavanjima bolida, neće to uticati na to ko će pobediti u Monzi.“ – završio je izjavu Neale.

#3
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Horner misli da Spa i Monza ne odgovara Red Bullovom bolidu

Posted Image

    Šef ekipe Red Bull Racinga strahuje od toga, da na sledeća dva trka bolidi njihovog najvećeg rivala u ovogodišenjem šampionatu – vozila McLaren Mercedesa biti u mnogo povoljnijoj situaciji nego automobili austrijske ekipe. Zbog boljih karakteristika McLarenovih bolida na bržim stazama, možda će izgubiti prvo mesto na tabeli kontruktora.

      Red Bullov bolid kojeg je Adrian Newey dizajnirao, tokom sezone pokazao je da predstavlja drugu kategoriju na stazama koje zahtevalju veliku ili srednju silu priljaljanja vozila, ali ne veoma brzim stazama, kao što su Spa i Monza, McLaren ima značajan prednost jer koriste Mercedes motore koje smatraju najjačim među F1 motorima i oni koriste najefikasnije F-kanal.

      “ Na tom delu staze gde ima više krivine moramo da dobijemo na njima, jer prema nagibu koji vodi ka krivini Eau Rouge, i na dugačnim pravolinijskim delima staze bićemo u zaostatku. “ – rekao je Horner za enpnf1.com.

      Slaže se sa mišljenjem Hornera i Mark Webber, ko je već i pre izjavio da će možda staza u Monzi predstavljati najveći izazov u sezoni za ekipu Red Bull Racinga. Austrijska ekipa pomalo zabrinuto čeka trku u Italiji gde je prošlogodišnji pobednik Rubens Barichello vozio prosečnom przinom od 241km/h.

#4
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Alonso i Hamilton najbrži na prvom slobodnom treningu Belgije

Posted Image

      Na prvih sedam mesta plasirali su se petorica kandidata za titulu šampiona sveta, samo Renault sa Robert Kubicom i Adrian Sutil su uspeli da im se približe. Najbolje vreme vozio je Fernando Alonso sa Ferrarijem na kišovitom treningu.

      Fernando Alonso je bio najbrži na prvom slobodnom treningu Belgije, ali ovaj put aktuelnu snagu timova bio je mnogo teže odrediti nego na ostalim treninzima, jer tokom celog treninga sa manjom ili sa većom intenzitetom padala je kiša.

      Pilot Ferrarija bio je za 0,770 sekunde brži od Lewis Hamiltona, dok je treće mesto pripalo Robert Kubici ko je prvi put isprobao Renaulta sa F-kanalom i samo na kraju treninga je uspeo da vozi nekoliko brzih krugova.

      Iza poljaka plasirao se Sebastian Vettel sa Red Bullom, pretekavši vozača Force Indije Adriana Sutila, Jensona Buttona i lidera šampionata Mark Webbera.

      Velika nagrada Belgije – rezultat prvog slobodnog treninga
Poz   
Pilot
Ekipa
Vreme
Zaostatak     
Krug

1
Fernando Alonso
Ferrari
2:00.797

0

2
Lewis Hamilton
McLaren
2:01.567
0.770
0

3
Robert Kubica
Renault
2:02.081
1.284
0

4
Sebastian Vettel
Red Bull
2:02.450
1.653
0

5
Adrian Sutil
Force India
2:02.646
1.849
0

6
Jenson Button
McLaren
2:02.913
2.116
0

7
Mark Webber
Red Bull
2:02.926
2.129
0

8
Kamui Kobayashi
BMW Sauber
2:03.401
2.604
0

9
Rubens Barrichello
Williams
2:03.424
2.627
0

10
Michael Schumacher     
Mercedes GP       
2:03.489       
2.692
0

11
Felipe Massa
Ferrari
2:03.601
2.804
0

12
Nico Hulkenberg
Williams
2:03.649
2.852
0

13
Nico Rosberg
Mercedes GP
2:03.654
2.857
0

14
Pedro de la Rosa
BMW Sauber
2:03.851
3.054
0

15
Vitantonio Liuzzi
Force India
2:04.145
3.348
0

16
Jaime Alguersuari
Toro Rosso
2:04.250
3.453
0

17
Vitaly Petrov
Renault
2:04.690
3.893
0

18
Sebastien Buemi
Toro Rosso
2:05.680
4.883
0

19
Timo Glock
Virgin
2:05.697
4.900
0

20
Luca di Grassi
Virgin
2:06.695
5.898
0

21
Jarno Trulli
Lotus
2:07.189
6.392
0

22
Bruno Senna
HRT
2:07.737
6.940
0

23
Heikki Kovalainen
Lotus
2:07.955
7.158
0

24
Sakon Yamamoto
HRT
2:10.507
9.710
0

#5
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Alonso najbrži na
suvoj stazi

Posted Image

  U popodnevnim satima postepeno osušila je staza Spa-Francorchampa a nakon što su piloti stavili slick pneumatike na svoje bolide tako su se poboljšali najbrži krugovi na stazi. Fernando Alonso nakon ponovog pokretanja treninga ( posle faze crvene zastavice ), na kraju treninga je vozio najbrži krug sa Ferrarijem.

        Fernando Alonso je bio najbrži na drugom slobodnom treningu Velike nagrade Belgije. Na početku treninga staza je bila vlažna, ali do kraja treninga postepeno se osušila, tako da su piloti intermediate ( gume za kišu ) pneumatike zamenili sa slickovima.

      Pre nego što su stewardi zaustavili trening - jer su navijači kod jedne krivine ušli na stazu - Adrian Sutil sa Force Indijom je bio najbrži. Nakon što je trening ponovo bio pokrenut pilotima ostalo je samo nekoliko minuta da vože jedan jedini brz krug, a to je dvostuki šampion sveta Fernando Alonso, pilot Ferrarija najbolje iskoristio.

      Sebastian Vettel, jedan od glavnih konkurenata za titulu šampiona imao je probleme sa sistemom za kočenje bolida, i zbog tih problema osvojio je samo šesto mesto, a Timo Glock, pilot Virgin Racinga posle jednog okretanja na stazi pre završetka treninga morao je da odustane od daljeg testiranja.

Velika nagrada Belgije – rezultat drugog slobodnog treninga
Poz   
Pilot
Ekipa
Vreme
Zaostatak

1
Fernando Alonso
Ferrari
1:49.032     

2
Adrian Sutil
Force India
1:49.157
0.125

3
Lewis Hamilton
McLaren
1:49.248
0.216

4
Robert Kubica
Renault
1:49.282
0.250

5
Felipe Massa
Ferrari
1:49.588
0.556

6
Sebastian Vettel
Red Bull
1:49.689
0.657

7
Jenson Button
McLaren
1:49.755
0.723

8
Pedro de la Rosa
BMW Sauber
1:50.081
1.049

9
Rubens Barrichello
Williams
1:50.128
1.096

10
Kamui Kobayashi
BMW Sauber
1:50.200
1.168

11
Vitaly Petrov
Renault
1:50.251
1.219

12
Michael Schumacher     
Mercedes GP     
1:50.341
1.309

13
Nico Rosberg
Mercedes GP
1:50.382
1.350

14
Jaime Alguersuari
Toro Rosso
1:50.682
1.650

15
Nico Hulkenberg
Williams
1:50.831
1.799

16
Vitantonio Liuzzi
Force India
1:51.520
2.488

17
Sebastien Buemi
Toro Rosso
1:51.523
2.491

18
Mark Webber
Red Bull
1:51.636
2.604

19
Heikki Kovalainen
Lotus
1:53.480
4.448

20
Jarno Trulli
Lotus
1:53.639
4.607

21
Luca di Grassi
Virgin
1:54.325
5.293

22
Bruno Senna
HRT
1:55.751
6.719

23
Sakon Yamamoto
HRT
1:56.039
7.007

24
Timo Glock
Virgin
2:03.179
14.147

#6
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Formula 1 - Spa-Francorchamps očima Alexa Wurza

Posted Image

Sa uzbudljive staze u Mađarskoj, Formula 1 cirkus seli se na najtradicionalniju stazu u prirodnom okruženju, Spa-Francorchamps, gde će sutra od 14:00 biti održane kvalifikacije za VN Belgije...




Alexander Wurz, višegodišnji test vozač i takmčar u Formuli 1, opisuje nam stazu Spa-Francorchamps

"U Spa nalazimo sve ono što vozač može poželeti za adrenalinsku vožnju: brežuljci, brze krivine, dugi pravci... Uvek je lepo kada seovde vratite, pa i onda kada je vreme promenljivo. Samo nekoliko sekundi je potrebno da se sunčano vreme promeni u pravi kišni potop, tipično za Ardene."

"Staza je veoma brza i duga. Prva krivina, La source, nije daleko od starta, pa ovde treba biti kompjuterski precizan. Zatim sledi snažno ubrzanje, a brzinu treba iskoristiti za uzbrdicu, posle sektora Les Combes. Čuveni Eau Rouge se sa motorima V8 prolazi punim gasom, ali treba biti veoma oprezan, jer ako se previše radi volanom, dolazi do gubitka brzine, kao posledica trenja pneumatika. Dakle, punim gasom se vozi kroz celu sekciju u susret Les Combes. Na kočnicu treba delovati oko 60 metara pre krivine. Sledi levo-desna kombinacija, gde se može izgibiti i do pola sekunde. Na kratkom useku pred osmom krivinom, treba prebaciti u peti stepen prenosa, jer staza je u tom delu često prljava i klizava, uz neravnine koje otežavaju posao. Na izlazu se često dešava da zadnji deo bolida nekontrolisano prokliza. "Devetka" je veoma brza, vozi se četvrtim stepenom prenosa, a za stabilizaciju auta koriti se blago kočnica. Ovde treba biti posebno oprezan, jer su bezbednosne zone jako uske. Sledi Pouhon, jedna od nejtežih krivina u Spa. U petak i u subotu tu vozači isprobavaju gde im je limit i do koje mere se može rizikovati. Čak i kada prolazite brzinom od 230 km/h, imate osećaj da može brže. Posle kratkog prvca, bližimo se šikani Fagnes, gde treba agresivno zagaziti na rubnik. Ovde se može puno dobiti, ali i izgubiti. Posle 14. krivine, na red dolazi šikana Bus-stope, gde važnu ulogu igra svaki centimetar."

#7
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Webber i Hamilton startuju iz prvog reda u Belgiji

Posted Image

      Kiša je donela pravo uzbuđenje na kvalifikaciji Velike nagrade Belgije, gde je uprkos odličnim rezultatima Ferrarija na slobodnim treninzima, pobedio je Mark Webber pilot Red Bull Racinga. Hamilton u zadnjem trenutku uzeo je drugu poziciju od Robert Kubice, a Fernando Alonso startovaće samo iz desete pozicije.

      Mark Webber peti put u sezoni će startovati iz pol pozicije na Velikoj nagradi Belgije. Kvalifikacija biće upamćena po veoma promenljivim vremenskim uslovima što je prouzrokovao pravi haos među vozačima.

      Kiša je čas pala, čas zastala a to su najbolje iskoristili ekipe koje ove godine učestvuju prvi put u šampionatu Formule 1. Heikki Kovalainen sa Lotusom i Timo Glock sa Virgin Racingom ušao je u drugi deo kvalifikacije, na mesto Sauberovih bolida. Oba pilota Saubera – Pedro de la Rosa i Kamiui Kobayashi  –pokliznuli su na vlažnoj stazi u uleteli u šljunak iz kojeg nisu uspeli da vrate na stazu. Mercedesi međutim za dlaku su bili od toga da uđu u treći deo kvalifikacije, a zbog kazne Michaela Schumachera i Nicoa Rosberga ( Rosberg dobio je kaznu zbog zamene menjača ) oni će startovati iz 21. i 15. pozicije.

      Iako na slobodnim treninzima izgledao je da je Ferrari glavni favorit za pol poziciju, Felipe Massa startovaće samo iz šeste pozicije, a dvostruki šampion sveta Fernando Alonso prošao je još gore: uspeo je da vozi samo dva krugova i bio je poslednji u trećoj etapi.

        Hamilton međutim u zadnjim trenutcima kvalifikacije, u kišoj uspeo je da vozi odličan krug i plasirao se na drugo mesto pretekavši Robert Kubicu. Sebastian Vettel osvojio četvrtu a Jenson Button petu poziciju.

Velika nagrada Belgije-rezultat kvalifikacije

1. Webber                Red Bull-Renault            1m57.352s  1m47.253s  1m45.778s
2. Hamilton              McLaren-Mercedes      1m56.706s  1m46.211s  1m45.863s
3. Kubica                  Renault                            1m56.041s  1m47.320s  1m46.100s
4. Vettel                    Red Bull-Renault            1m58.487s  1m47.245s  1m46.127s
5. Button                  McLaren-Mercedes      1m57.981s  1m46.790s  1m46.206s
6. Massa                  Ferrari                              1m58.323s  1m47.322s  1m46.314s
7. Barrichello          Williams-Cosworth        1m55.757s  1m47.797s  1m46.602s
8. Sutil                      Force India-Mercedes  1m58.730s  1m47.292s  1m46.659s
9. Hulkenberg        Williams-Cosworth        1m55.442s  1m47.821s  1m47.053s
10. Alonso              Ferrari                              1m57.023s  1m47.544s  1m47.441s
11. Schumacher      Mercedes                        1m56.313s  1m47.874s
12. Rosberg            Mercedes                          1m54.826s  1m47.885s
13. Alguersuari      Toro Rosso-Ferrari          1m58.944s  1m48.267s
14. Liuzzi                Force India-Mercedes    2m01.102s  1m48.680s
15. Buemi                Toro Rosso-Ferrari          2m00.386s  1m49.209s
16. Kovalainen      Lotus-Cosworth              2m01.343s  1m50.980s
17. Glock                Virgin-Cosworth              2m01.316s  1m52.049s
18. Trulli                  Lotus-Cosworth              2m01.491s
19. Kobayashi      Sauber-Ferrari                    2m02.284s
20. Senna                HRT-Cosworth                2m03.612s
21. Yamamoto        HRT-Cosworth                2m03.941s
22. de la Rosa        Sauber-Ferrari                  2m05.294s
23. di Grassi          Virgin-Cosworth              2m18.754s
24. Petrov              Renault                                bez vremena

#8
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Rosberg kažnjen zbog zamene menjača

Posted Image

Nico Rosberg pilot Mercedes GP-ja kažnjem zbog zamene menjača u njegovom bolidu. Mladi nermac dobio je kaznu pet mesta unazad, što znači da če startovati iz petnaeste pozicije na Velikoj nagradi Belgije. Nije Rosberg jedini pilot Mercedesa ko će sutra startovati sa kaznom: Michael Schumachera još su posle Hungaroringa kaznili za deset mesta unazad zato što nije ostavio mesta za preticanje Rubensu Barichellu.

#9
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Lewis Hamilton pobedio na kišovitoj trci Velike nagrade Belgije

Posted Image

    Trojica od pet kandidata za titulu svetskog šampiona nije osvojio nijedan poen na kišovitoj trci Velike nagrade Belgije, gde je i pobednik izleteo sa staze ali uspeo je da se vrati. Hamilton i drugoplasirani Webber napravili su veliki korak ka pobedi u šampionatu.

      Treći put je pobedio ove godine Lewis Hamilton na haotičnoj trci  VN Belgije. Webber stigao u cilj kao drugoplasirani a Robert Kubica ko je prvi put koristio F-kanal na Renaultu osvojio je fantastičnu treću poziciju.

      Hamilton bez problema preuzeo je prvu poziciju kod starta od Webbera, a posle sa Jensonom Buttonom zajedno stali su na čelo trke.

      Prva kiša nije mnogo čekala, odmah je počela da pada nakon starta. Kod šikane skoro da je svako izleteo sa staze kao i Rubens Barichello ko je u Belgiji slavio svoju 300.-tu trku. Brazilac izgubio je kontrolu nad svojom bolidom u nokautirao Alonsa. Barichello morao je odmah da odustane od trke, a španac  izašao je u boks na zamenu prednjeg krila, ali posle povratka na stazu bio je zadnji u trci. Kod zamene krila  zamenio je i gume i stavio  intermediate pneumatike na bolid, ali kiša prestala je da pada, tako da je Alonso morao opet da izađe u boks za slick gume.

      Bezbednosno vozilo ušao je na stazu – verovatno zbog udesa Barichella i Alonsa – a posle novog starta do druge kiše vodio je Hamilton, iza njega vozili su Button, Vettel, Kubica, Webber i  Massa.

      Druga kiša stigla je kod trećine trke, u šikani ovog puta Vettel je udario Buttona, ko je morao odmah da odustane od trke.Nemac je morao da izađe na zamenu prednjeg krila, ali odmah je dobio i kaznu – prođi kroz boks – a posle sudario je sa Liuzzijem, dobio defekt zbog čega trku je završio samo na petnaestoj poziciji.

      Na čelu trke vozili su Hamilton, Kubica i Webber. Hamilton imao je veliko prednost od Kubice, kod zamene pneumatike bez ikakvih problema vratio je na prvo mesto.

      Treća kiša došao je na kraju trke. Ovaj put kiša je bila mnogo jača nego pre: Hamilton izleteo je sa staze, ali uspeo je da se vrati na stazu. Poziciju nije izgubio jer je imao prednost od jedanaest sekunde od Kubice.

      Kod zamene pneumatike na intermediate gume zbog pojačane kiše Kubica nije pazio i uleteo je u svoj boks gde je pogodio svog mehaničara a zbog toga Webber pretekao je poljaka u boks.

      Fernando Alonso ko je uspeo do kraja trke da opet stigne između prvih deset vozača, prokliznuo je na stazi i stao. Šest krugova pre kraja trke bezbednosno vozilo opet je bio poslat na stazu.

      Četiri kruga pre kraja trke izašao je bezbednosno vozilo, ali ne intermediate pneumaticima niko nije rizikovao i ostao je Hamilton na prvoj poziciji.

      Hamilton u Mađarskoj je izgubio vođstvo u šampionatu ali u Belgiji odmah je vratio na prvo mesto. Mark Webber i Hamilton napravili su veliki korak ka pobedi u šampionatu.

Velika nagrada Belgije – rezultat trke
Poz     
Pilot
Ekipa
Vreme

1
Lewis Hamilton
McLaren
1:29:04.268

2
Mark Webber
Red Bull
+1.5 sec

3
Robert Kubica
Renault
+3.4 sec

4
Felipe Massa
Ferrari
+8.2 sec

5
Adrian Sutil
Force India
+9.0 sec

6
Nico Rosberg
Mercedes GP
+12.3 sec

7
Michael Schumacher       
Mercedes GP     
+15.5 sec

8
Kamui Kobayashi
BMW Sauber
+16.6 sec

9
Vitaly Petrov
Renault
+23.8 sec

10
Jaime Alguersuari
Toro Rosso
+29.4 sec

11
Vitantonio Liuzzi
Force India
+34.8 sec

12
Pedro de la Rosa
BMW Sauber
+36.0 sec

13
Sebastien Buemi
Toro Rosso
+39.8 sec

14
Nico Hulkenberg
Williams
+1 krug

15
Sebastian Vettel
Red Bull
+1 krug

16
Heikki Kovalainen
Lotus
+1 krug

17
Luca di Grassi
Virgin
+1 krug

18
Timo Glock
Virgin
+1 krug

19
Jarno Trulli
Lotus
+1 krug

20
Sakon Yamamoto
HRT
+2 krug

Ret
Fernando Alonso
Ferrari
Sudar

Ret
Jenson Button
McLaren
Sudar

Ret
Bruno Senna
HRT
+39 krug

Ret
Rubens Barrichello
Williams
Sudar

#10
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin

Red Bull nije favorit za pobedu u Monzi

Posted Image

  McLaren je favorit za pobedu u Italiji, Ferrari može da bude veoma konkurantan, ekipa Red Bull Racinga na stazi Monze očigledno nije onaj koji može odneti pobedu – izjavio je Christian Horner.

      Red Bull Racing nema šansu za pobedu na Velikoj nagradi Italije – izjavio je Christian Horner.

      “ Hungaroring je bio pogodan za naš bolid, bez dugačkih pravolinijskih delova staze sa puno krivina. Znamo da je Monza idealan za McLaren, moramo da vozimo tako kao što smo radili u Belgiji. Moramo da naš gubitak svodimo na minimum i da osvojimo toliko poena koliko god možemo. Drugo mesto u Belgiji bio je maksimum od nas, ovakav rezultat bio bi odličan u Monzi. Posle Monze dolaze staze koje su mnogo pogodniji za nas nego za naše konkurente.” – citirao je autosport.com Chritiana Hornera.

      U dugačkim pravolinijsim delovima staze McLaren i Ferrari može da postigne najveću brzinu, Mercedesov i Ferrarijev motor snažniji je od Renaultovog motora kojeg koristi Red Bull.  Na zadnjoj trci, u Belgiji Lewis Hamilton bez problema odneo je pobedu McLaren-Mercedesu, sa F-kanalom McLarenov prednost može da bude još veći od onog što smo videli u Belgiji.

      Velika nagrada Italije biće održana 12. septembra, Christian Horner nada se da će padati kiša na trci.

#11
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin

Domenicali: Već smo pobedili i iz težije situacije


Posted Image

  Šef ekipe Ferrarija, Stefano Domenicali posle neuspešne Velike nagrade Belgije  podsetio je članove svoje ekipe, da je trenutno najvažniji da ni za trenutak ne misle na to da nemaju nikakve šansu za pobedu u šampionatu i da ne smeju misliti na odustajanja od borbe na sledećim trkama. Domenicali zna o čemu priča: samo nekoliko godina ranije, u 2007 godini nisu imali ni toliko šanse koliko sada imaju, a na kraju postali su šampioni.

      “ Činjenica je da nam vikend u Belgiji nije tako odvijalo kako smo računali” – priznao je Domenicali za Autosport -“ Ako gledamo poene, onda očigledno je da smo u ozbiljnom zaostatku, bez sumnje sada smo u težijoj situacije nego pre trke, ali ima još nade. Čisto se sećam šta se desilo 2007 godine, kada dve trke pre kraja šampionata imali smo zaostatak od 17 poena ali na kraju postali smo šampioni. Da li smo sad u težijoj situaciji nego tad? Sumnjam u tome.” – pokušavao je da ohrabri svoju ekipu Domenicali.

      “ Naravno, situacija uopšte nije jednostavna, ali ni za trenutak ne smemo odustati od borbe. Jedan od prvih pet pilota u šampionatu je pilot Ferrarija (Fernando Alonso), u Belgiji nismo dobili nijedan poen, ali na sledećim trkama možda ćemo imati više sreće. Zato jako je važno da dajemo sve od sebe i da nikada ne odustajemo.” – rekao je šef Ferrarijeve ekipe.

      “ U Belgiji nismo tako vozili kao što smo očekivali od samog sebe, ali moramo da nađemo razlog za loš nastup. Jedno je sigurno: moramo imati poverenja u sebe. Videli smo da je McLaren pre dve trke imao ozbiljne probleme a sada je pokazao fantastične performanse. U Formuli 1 sve može da se dogodi, važno je da mi ne odustajemo.

#12
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Formula 1 - Koreja: Staza će biti završena na vreme + FOTO

Posted Image


Organizatori trke za VN Koreje reagovali su na spekulacije o tome da njihova F1 staza neće niti završena na vreme. Nedavno je objavljeno nekoliko fotografija, koje dokazuju da su prateći objekti pored staze u završnoj fazi izgradnje...


Fotografije potvrđuju i završetak radova na tribinama, a u finišu izgradnje nalazi se i zgrada u kojoj će biti smeštena kontrola trke. Tokom vikenda će stazom proći Karun Chandhok, i možemo slobodno reći da 50 dana pred start trke za VN Koreje, infrastruktura ne izgleda loše.

"Ne očekujem da trka za VN Koreje bude otkazana. Nadam se da ćemo se tamo takmičiti." - izjavio je Stefano Domenicali, šef tima Ferrari.

Fotografije:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#13
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Formula 1 - Austin predstavio izgled staze za VN USA

Posted Image

Predstavnici nove američke staze u Austinu (Teksas), gde će se od 2012. godine održavati trka za VN USA, predstavili su skicu izgleda autodroma, čija izgradnja počinje uskoro. Staza će biti dugačka 5,5 kilometara, imaće 20 krivina i nekoliko prevoja...


"Staza kombinuje modernu infrastrukturu sa detaljima koji podsećaju na staze iz 60-ih godina." - stoji u saopštenju organizatora. Šef staze, Tavo Hellmund, izjavio je da će staza biti koliko moderna, toliko i klasična, kao i da je stazu projektovao iskusni tim poznatog arhitekte Hermanna Tilkea.

"U modernoj eri autosportskih takmičenja, ova staza i njena topografija biće veoma specijalne. Staza će imati mnogo elemenata bivših klasičnih autodroma, ali u isto vreme će zadovoljavati sve bezbednosne standarde FIA za takmičare i publiku. Za takmičare smo pripremili sve potrebne "specijalitete". Imamo brze krivine, koje zahtevaju maksimalnu koncentraciju i fokusiranost pilota, a tu su i tehnički zahtevni delovi koji će na ispit staviti inženjere i set-up bolida." - izjavio je Tavo Hellmund.

Amerikanac je dodao da će fanovi biti zadovoljni ukupnom scenom i pogledom na mesto Austin. Podsetimo, Teksas je potpisao desetogodišnji ugovor sa menadžmentom Formule 1. Trka za VN USA ovde će se održavati od 2012. godine minimalno do 2021. Izvođenje građevinskih radova počinje uskoro.

#14
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
McLaren smatra Webbera za glavnog rivala

Posted Image

Iako matematički nekoliko pilota ima šansu da pobedi u ovogodišnjem šampionatu Formule 1, kod McLarena misle da je ostao samo jedan ozbiljan protivnik u borbi za šampionsku titulu. Kod ove britanske ekipe smatraju da je Mark Webber glavni protivnik Lewis Hamiltonu, jer australijanac izuzetno dobro se snalazi na stazi i fantastično vozi ove godine.
      Hamilton trenutno ima prednost nad Jensonom Buttonom od tridesetpet poena , ali kod McLarena još nisu odredili ko je prvi i drugi pilot ove ekipe, jer po njihovom mišljenju obojica imaju veliku šansu da pobede u šampionatu. Šef ekipe, Martin Whitmarsh izjavio je, da je njihov glavni rival u ovom trenutku Mark Webber, ali i Vettel i Alonso imaju šansu da budu šampioni ove godine.

      “Matematički on je najbliži Lewisu. Mark je izvanredan pilot, dobro vozi i zbog toga on nam je glavni rival.” -  rekao je Whitmarsh za Autosport, ali odmah je dodao da još nekoliko kvalitetnih pilota ima šansu za krajnju pobedu.

      Uprkos tome da je austalijski pilot Red Bull Racinga do sada sakupio 28 poena više od Vettela, Whitmarsh ne očekuje da će na predstojećim trkama Red Bull postaviti Webbera kao prvi pilot ekipe. ”Mislim da izuzetno cene Vettela, zato sumnjam da bi dali svu svoju podršku Marku.” – izneo je svoje mišljenje o Red Bullu Whitmarsh, čije mišljenje deli i Jenson Button.

#15
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
FIA ne razume kako je uspeo nepravilno startovati Felipe Massa u Belgiji
Posted Image

Međunarodna Automobil Federacija (FIA) pokrenuo je istragu da bi saznali da kako je uspeo Felipe Massa da startuje iz nepravilnog položaja na Velikoj nagradi Belgije, kao i u tom pitanju, da stewarti zašto nisu dobili obaveštenje o tome u odgovarajućem vremenskom roku. Dan posle trke na amaterskom video snimku koji je bio objavljen na internetu jasno se vidi, da je brazilac posle kruga zagrevanja na gridu stao sa Ferrarijem u nepravilan položaj, i tako stekao je prednost kod starta nad ostalim pilotima.

      Gore navedeni slučaj osim stewarta ni elektronski sistem nije javio Charlie Whitingu - da je Massa u nedozvoljenom položaju - zato nije bilo ni istrage, a neće biti ni kazne. Zbog nepravilnog starta Felipe Masse ni ostali timovi nisu se žalili pre zvaničnog objavljenja rezultata, tako da je rezultat Velike nagrade Belgije zvaničan, a Massa ima pravo da zadrži poene koje je dobio za četvrto mesto.

      Iako Massa uspeo je da izbegne kaznu, FIA potvrdio je da će u svakom slučaju ispitati kako je mogao doći do takve situacije.

      “ Ovaj problem nije bio javljen Charliju ni od strane stewarta ni od strane elektronskog sistema koji je dužan da javlja nepavilan start od strane pilota. FIA istražiće probleme koje su nastali u sistemu komunikacije da ne bi došao u budućnosti do slične situacije.” – navodio je AutoSport izjavu portparola Međunarodne Automobil Federacije.

#16
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin

Vettel siguran je u tome, da je mnogo naučio od greške koje je napravio ove sezone

Posted Image

U tekućoj sezoni Sebastian Vettel  napravio je nekoliko velikih grešaka i zbog ovih pretrpeo je mnogo kritike od strane kritičara, ali mladi nemac misli da je mnogo naučio na trkama koji su se nesrećno završavali za njega, i u ostatku sezone voziće kao bolji pilot i boriće se za svoju prvu šampionsku titulu.

      Dvadesettrogodišnji nemac nije bio iznenađen kritikama koje su se mogli da se čitaju nakon Velike nagrade Belgije, ali prema njegovom mišeljnju takve stvari uvek su se dešavali u Formuli-1, ali i on se trudi da uči od svojih grešaka, da nikada više ne bi pao u sličnu.

      “Formula-1 je jedan veliki show. Ako ide sve po planu onda ti si najbolji. Ako napraviš grešku i nekoliko ljudi ne razume zašto si to napravio, odmah postaneš najveći idiot u F1. Dakle, najvažnije je to da ja znam istinu.” – izjavio je Vettel za magazin Auto Bild MotoSport.

      Red Bull-ov pilot ko trenutno stoji na trećem mestu tabele priznaje da je napravio veliku grešku na Hungaroringu i u Belgiji, i na te greške nimalo nije ponosan ali već ne može ništa da promeni na to što se desilo. “ U Mađarskoj kao da sam zaspao iza bezbednosnog vozila i napravio sam grešku. Isto kao i u Belgiji kada sam izgubio kontrolu nad bolidom kada sam počeo preticanje Jensona Buttona.” – rekao je Vettel.

      Iako na zadnja dva trka zbog ovih grešaka izgubio je mnogo poena, Vettel i dalje veruje da još uvek ima veliku šansu da pobedi u šampionatu pilota. U tekućoj sezoni Vettel pobeđivao je dva puta, ali svestan je tome da na dosadašnjim trkama imali su mnogo problema, i nije sve tako odvijalo kao što su planirali.

      “ Moj zaostatak od lidera šampionata iznosi samo 31 poena. Iako imali smo ozbiljne probleme, ali i ovako uspeli smo da sakupimo mnogo poena, ali to nije bilo zbog toga što smo imali sreće, nego zbog toga što imamo veoma jak tim.” – završio je svoju izjavu Vettel.

#17
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin

Formula 1 - Karun Chandhok isprobao stazu u Koreji

Posted Image


Pilot Formula 1 tima HRT, Karun Chandhok, konačno je prekinuo spekulacije o organizaciji premijerne trke za VN Koreje. "Zli jezici" utišali su se nakon što je Indijac tokom vikenda u F1 bolidu apsolvirao nekoliko krugova...


Chandhok nije nastupio u svom HRT bolidu, već je vozio Red Bull Racing bolid. Austrijsko-britanska ekipa nije imala slobodnog pilota iz svojih redova, pa je angažovala pilota koji je odvozio 14 krugova. Trka u Yeongam-u biće održana 24. oktobra.


Posted Image


"Pri pogledu na objekte, garaže i boksove, izgleda kao da je sve završeno. Mislim da timovi mogu poneti 30 % više materijala. I tribine izgledaju kao da su završene. Na stazi treba uraditi još neke detalje. Potrebno je prilagoditi asfalt i ivičnjake, ali staza je veoma zanimljiva. Ima dobru kombinaciju krivina, a u prvom sektoru ima puno prostora za preticanje. Pravci posle krivina 1 i krivine 2 su dugi i omogućavaju dugu vožnju u zavetrini. Posle sedme krivine sledi brzi sektor, gde se vozi punim gasom. Organizatori su sigurno da će sve biti realizovano u predviđenom roku." - izjavio je Karun Chandhok.

Posted Image


Na uvodnoj demonstraciji, prisustvovalo je 4.000 fanova, kao i mnogobrojni predstavnici medija, koji su na stazi videli i Formulu BMW.

#18
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin
Formula 1- Godina 2013: Turbo i ground-effect?

Posted Image


Na kraju 2012. godine ističe sadašnja verzija Concorde Agreement-a, a sa njim i homologacija za aktuelni 2,4-litarski V8 agregat koji pogoni Formula 1 bolide. Radna grupa za šasiju (Rory Byrne i Patrick Head) i za motor (Gilles Simon) ubrzano rade na zanimljivim rešenjima za budućnost...



Prema informacijama nemačke stranice Motorsport-Total.com, od 2013. godine Formula 1 bolide će pokretati 1,6-litarski 4-cilindrični motori, koji razvijaju 650 konjskih snaga. Turbina će ostvarivati pritisak vazduha od 3 bara, a KERS sistem će pružati "pomoć" od 30 sekundi i dodavati oo 150 konjkih snaga. Kako bi se F1 učinila još zelenojom, razmatra se mogućnost da se ograniči protok goriva, što bi znatno smanjilo potrošnju.

Na polju aerodinamike, razmišlja se o uvođenju ground efekta, odnosno povećanju potisne sile na difuzor za vazduh, sa namerom da se olakšaju preticanja. Sa ciljem povećanja bezbednosti vozača, razmatra se i mogućnost pomeranja bonih usisnika ka prednjem delu bolida.









#19
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin

Webber i Vettel očekuju težak ali uspešan vikend u Monzi


Posted Image

  Piloti Red Bull Racinga na osnovu postignutih rezultata predhodnih godina smatraju da neće imati lak posao tokom sledećeg vikenda na Velikoj nagradi Italije, jer poslednjih nekoliko godina nisu u Monzi postigli svoje najbolje rezultate. Iako za Sebastiana Vettela staza u Monzi je od izuzetnog značaja, on slaže se sa Webberom u tome da ova trka neće biti lak za Red Bull u tekućem šampionatu.

      Mark Webber ko trenutno nalazi na drugom mestu na tabeli pilota voli stazu u Monzi. „ Ima puno stvari što čine Monzu jedinstvenim i posebnim. Ovde su na primer italijanski fanatici ko stvore odličnu atmosferu tokom celog vikenda.“ – izjavio je australijanac.

      „ Naravno, ova staza poznata je po veoma dugačkim, ravnim delovima, što znači i to da moramo često da koristimo kočnice što je veoma otežavaljiljući okolnost za bolid. Mislim da imamo šansu da budemo dobri u Monzi. Možda ćemo imati malo više protivnika, pored Ferrarija, McLarena i Renaulta i Force Indija ima šansu da se bori za neka od prva mesta.“ – dodao je Webber, ko do sada nema baš lepe uspomene o ovoj stazi. Njegov najbolji plasman u Monzi je sedmo mesto iz 2003 godine.

        Sebastian Vettel slaže se sa Webberom u tome, da najverovatnije neće imati lak posao tokom vikenda, ali siguran je u tome da će učiniti sve da bi postigli što bolji rezultat i da će boriti do zadnjeg metara. Vettel ima lepe uspomene o ovoj stazi, tako da se rado vraća u Monzi.

      „Imam veoma lepe uspomene o Monzi. Ovde sam prvi put kvalifikovao u pol poziciju i ovde sam zabeležio prvu pobedu u svojoj Formula 1 karijeri. Staza je jednistvena, sa bogatom istorijom i sa nezaboravnom atmosferom.“ – izjavio je Vettel.

      „ Ova staza zahteva veoma malu silu priljaljanja ali brzina koja se može dostići ovde je jedan od najvećih izazova tokom cele sezone. Jedinstven je po dugačnim, ravnim delovima gde vozimo brže od 300km/h, ovde se nalaze čuvene krivine– Parabolica i Lesmo. Mali aerodinamični otpor vozila je od ključnog značaja kao i stabilitet vozila tokom kočenja.“ – analizirao je stazu Sebastian Vettel.

#20
tdem

tdem

    Bronze Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,120 posts
  • 60 thanks
  • LocationPetrovaradin

FIA povukao se od tendera - neće biti trinaest ekipa u sledećoj sezoni Formule 1


Posted Image


Iako Međunarodna Automobil Federacija (FIA) najavio je tender na početku 2010 sezone za praznog mesto US F1  tima, (američka ekipa nije uspeo da ispuni uslove za startovanje u Formula 1 seriji), na sastanku koji je bio održan ove srede FIA je doneo odluku, da nijedan kandidat nije ispunio uslove, tako da sledeće godine neće biti trinaest ekipa u ovoj seriji auto sporta.

      Već mesecima se priča u međunarodnoj štampi o tome ko će biti trinaesta ekipa u narednoj sezoni - ali bez ikakvih rezultata. Ni ekipa Duranga sa Jacques Villeneuveom, ni drugi favorit – španski Epsilon Euskadi nije uspeo da se nađe između ekipa koji će imati pravo da startuje u narednoj sezoni Formule 1, tako da će ostati dvanaest timova u šampionatu.

      “ Posle saopštenja koji je bio objavljen 19. marta 2010. godine u kojoj smo ispisali tender za kandidaturu novih ekipa za šampionat Formule 1 za 2011 i 2012 sezonu, pokazalo se veliko interesovanje. Međutim, na kraju nijedan konkurs nije ispunio naša očekivanja, što bi omogućio kandidatima startovanje u narednom šampionatu. Kao rezultat ovoga nismo dozvolili učešće trinaestog tima u Formuli 1. “- može se čitati u zvaničnom saopštenju FIA.

      U odluci Međunarodne Automobil Federacije verovatno igrao je važnu ulogu i to, da nove ekipe u ovogodišnjem šampionatu ( Lotus, Virgin i Hispania ) do sada nisu uspeli da se takmiče sa ekipama koji su već nekoliko godina u F-1, i njihov primer pokazao je da novajljije imaju izuzetno težak posao u Formuli 1 dok ne naprave kvalitetan bolid.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users