Jump to content

Dobrodošli na Balkandownload.org
Tražite domaće knjige, exyu magazine, sinhronizirane crtane filmove, PC i ostale igre, strane i domaće filmove, dokumentarce, stranu i domaću muziku, itd. ? Ne morate tražiti dalje jer sve ćete to naći kod nas, uredno postavljeno i spremno za download. Osim toga registracijom možete sudjelovati u raznim postojećim temama na forumu, otvarati nove teme, sudjelovati u chatu i još mnogo toga. Ako već imaš otvoren račun, logiraj se ovde ,a ako želiš saznati zašto smo najbolji otvori novi račun i uverite se sami :)
Photo

Citati


308 replies to this topic

#301
meliha87

meliha87

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 posts
  • 531 thanks
'Istraživanje ljudskih osećanja, bilo da polazi iz pozicija akademske psihologije, bilo iz aspekta pragmatične veštine kakva je psihoterapija, opterećeno je brojnim predrasudama o osećanjima, koje su toliko raširene i prisutne da ih slobodno možemo nazvati civilizacijskim mitovima. Dovoljno je spomenuti notorni rascep između „intelektualnog” i „afektivnog”. Rasprostranjenost ove predrasude o ljudskoj emocionalnosti čini da i danas većina ljudi razmišlja o sebi kao o nečemu što je podeljeno na dva dela: na deo koji misli i koji je racionalan i na deo koji oseća i koji je iracionalan. Iz takvog odnosa savremenog čoveka prema sopstvenim osećanjima sasvim logično proizlazi njegova borba protiv njih, njegova težnja da im ne podlegne, njegovo odupiranje kako one ne bi nad njim zavladale i kako ga ne bi zavele. Pošto u takvom kontekstu osećanja imaju značenje nečega iracionalnog, logičan je stid zbog sopstvene osećajnosti zbog koga se osećanja skrivaju pred drugim ljudima. Dakle, tragično nerazumevanje sopstvene osećajnosti kakvo pokazuje savremeni čovek, kristalizuje se u zabludama da su emocije „iracionalne”; da one „vladaju ljudima”; da o njima „ne treba govoriti”; da su „opasne”; da im ne treba „podleći”; da dovode do „prekida svesti” itd. Nerazumevanje sopstvene osećajnosti nužno vodi u nerazumevanje tuđe osećajnosti, a ova se manifestuje kao nelagoda ili strah pred tuđim osećanjima, odnosno pred tuđom iracionalnošću. Opisana zabluda da su emocije iracionalne odnosi se prvenstveno na neprijatna osećanja. Savremeni čovek Zapada, koji živi u civilizacijskim blagodetima koje obezbeđu-ju značajan komfor, sve više se pomera ka infantilnom hedonizmu. S jedne strane, porasla je osetljivost savremenog čoveka prema svim onim situacijama koje izazivaju neprijatna osećanja, a s druge, smanjila se njegova osetljivost prema situacijama koje izazivaju prijama osećanja. Otuda prvo za posledicu ima netrpeljivost prema neprijatnim osećanjima koja se shvataju lošima po sebi, te se, kao takva, moraju izbeći, a drugo, sve teže izazivanje prijatnih osećanja.
To dovodi do neprestanog traženja novih i novih stimulusa (neofilija) koji treba da u što kraćem roku izazovu što prijatnije osećanje. Velikim tehnološkim napretkom farmaceutske industrije i stvaranjem novih droga koje proizvode željena emocionalna stanja - izbegavanje bola i neprijatnih osećanja ili izazivanje prijatnih osećanja - savremeni čovek je dobio oruđe za direktno manipufisanje svojom osećajnošću. Ovakav civilizacijski obrazac koji dovodi do smanjenja dijapazona emocionalnog reagovanja dovodi do, kako je to istakao nobelovac Konrad Lorenc (Lorenz, 1974), „toplotne smrti osećanja” i do kulture ravnodušnosti ili „cool” kulture."
Zoran Milivojevic- Emocije

Thanked by 7 Members:
jocamx , Bri , tymoty , boris 88 , markocim , easy , boden

#302
boris 88

boris 88

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • 3368 thanks

Kujući u zvezde preimućstva rada, utopije su se morale suprotstavljati onome što se kaže u Postanju. Naročito u tom pogledu, one su izraz ljudskog roda potpuno utonutog u rad, ponosnog što uživa u posledicama prvobitnog greha, među kojima kao najteža i sada ostaje neprestana zaokupljenost radnim učinkom. Mi ponosno i razmetljivo nosimo na sebi belege soja što silno ceni „znoj lica svoga", što ga proglašava za znak uzvišenosti, što se silno raduje dok se batrga i napreže; otuda se mi što smo prokleli zgražamo pred izabranikom koji odbija da dirinči, ili da se ističe u bilo kojoj oblasti. Samo onaj čovek koji se seća sreće iz pradavnih vremena sposoban je da to odbija, izazivajući time naše prekore. Iako se među svojim bližnjima oseća tako kao da se nalazi među tuđincima, on se ne razlikuje od njih a ipak ne može da misli i oseća kao oni; na koju god stranu pogledao, oseća se tako kao da nije rođen u ovom svetu; sve što u njemu uočava — čak i samo posedovanje imena — izgleda mu bespravno prisvojeno... On doživljava neuspeh u svojim poduhvatima, jer se u njih smelo upušta ne verujući u njihovu vrednost: to su tobožnji poduhvati od kojih ga odvraća sasvim jasna predstava o jednom drugom svetu. Pošto je bio prognan iz raja, čoveku je, kao naknada za njega i zato da na to progonstvo više ne bi mislio i zbog njega patio, data sposobnost htenja, sposobnost da stremi činu, da u njega s oduševljenjem, s poletom uranja. Međutim, kakav napor da učini, kome predmetu da se posveti potpuno bezvoljni čovek, koji je utonuo u ravnodušnost, u neobičnu apatiju? Ništa ga ne podstiče na to da se prene iz svoje odsutnosti. Pa ipak, ni on sam ne uspeva da u potpunosti izbegne prokletstvo koje pogađa sve ljude: on se iscrpljuje u žaljenju i na njega troši više energije nego što je mi ispoljavamo u svim našim podvizima.

 

Emil Sioran - Istorija i utopija


Edited by boris 88, 12 June 2019 - 19:15.


Thanked by 6 Members:
Bri , markocim , boden , tymoty , meliha87 , easy

#303
meliha87

meliha87

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 posts
  • 531 thanks
'To je znak, zaključila je Merilin. Za nju je prekasno. Ali nije kasno za Lidiju. Merilin neće biti kao svoja majka, neće gurati ćerku prema mužu i kući, prema životu bezbedno provedenom iza zatvorenih vrata. Pomoći će Lidiji da uradi sve za šta je sposobna. Do kraja života će je usmeravati, štititi je, kao da neguje retki cvet: pomagaće mu da raste, podupreće ga motkama, savršeno namestiti svaku stabljiku. U Merilininom stomaku, Hana se provrpoljila i šutnula, ali majka je još nije osećala. Zagnjurila je nos u Lidijinu kosu i nečujno izgovorila obećanja. Nikad joj neće govoriti da sedi pravih leđa, da nađe muža, da vodi domaćinstvo. Nikad joj neće natuknuti da neki poslovi, životi ili svetovi nisu za nju; nikad neće dozvoliti da pomisli isključivo muškarac kad čuje reč doktor. Do kraja života će je ohrabrivati da postigne više od svoje majke. "
Selest Ng-Sve sto ti nisam rekla

Edited by meliha87, 15 June 2019 - 17:33.


Thanked by 4 Members:
Bri , boris 88 , boden , markocim

#304
boris 88

boris 88

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • 3368 thanks

Socijalizacija je užasno naporna. Ona se ne zadovoljava zahtevom meni upućenom da ono što je moje pripada i 
drugima – odlična namera koja me nimalo ne ljuti – već me primorava da ono što pripada drugima bude i moje.

Hose Ortega i Gaset - Posmatrač



Thanked by 6 Members:
Bri , [email protected] , markocim , easy , meliha87 , boden

#305
meliha87

meliha87

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 posts
  • 531 thanks
'Čovek prođe rukom kroz kosu. „Rekli su nam da je internet neophodna revolucija. Ali niko nije predvideo koliko će nas to koštati… Kao prvo, nije slobodan kao što žele da nas ubede. Zašto bismo inače svi koristili isti pokretač za pretraživanje? Žele da imamo iste informacije, ujednačili su naše misli a da to nismo ni primetili… Pored toga, internet nije ni pravedan, on je svirep. I nije tačno da ispravlja društvene nepravde. Naprotiv, ne zaboravlja i ne oprašta. Ako napišem nešto o tebi, niko to neće moći da izbriše. I mada je laž, ostaće tu zauvek. Svako može da koristi veb kao oružje i, što je još gore, isto tako zna da će ostati nekažnjen… Ljudi su izlili bes na mreži i mi smo ih pustili da to rade, a to je kao kada kriješ prljavštinu ispod tepiha. Ali ma koliko nam izgledao prostran, nije u stanju da obuhvati ono što je najgore u nama. Pre ili kasnije, sva ta mržnja će potražiti put da sebi da oduška."
Donato Carizi-Igra saptaca

Thanked by 6 Members:
Bri , Nalence , boris 88 , tymoty , boden , markocim

#306
Nalence

Nalence

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 17 posts
  • 65 thanks

Ljubav izmedju dvoje ljudi moze dugo da traje ako oni vole sebe, ali su spremni da daju ljubav nekom drugom. - Dzejms Paterson ''Suzanin dnevnik za Nikolasa.''



Thanked by 4 Members:
Bri , boris 88 , markocim , boden

#307
meliha87

meliha87

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 posts
  • 531 thanks
'Prošlost nije mjesto samo za sebe. Ona je mnogo različitih mjesta, a sva su ona uvijek spremna pojaviti se u sadašnjosti. U jednom su trenutku 1590-e, a u sljedećem 1920-e. I sve je povezano. Sve je to zbog nakupljanja vremena.Ima ga sve više i u bilo kojem trenutku može vas uhvatiti nespremnima.Prošlost stanuje u sadašnjosti, ponavlja se, poput štucavice, podsjećajući vas na sve ono čega više nema. Krvari iz naziva ulica i natpisa na klupama u parku, iz pjesama, i prezimena, i s lica, i korica knjiga. Ponekad vas običan pogled na stablo ili zalazak sunca može ošamutiti snagom svakog stabla ili zalaska sunca koje ste ikada vidjeli i ne možete se zaštititi. Nemoguće je živjeti u svijetu bez knjiga, ili stabala, ili zalazaka sunca. Jednostavno je tako.",
Matt Haig-Kako zaustaviti vreme

Thanked by 8 Members:
Bri , boris 88 , doloresg , Haspan , easy , Nalence , markocim , boden

#308
boris 88

boris 88

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • 3368 thanks

Šta je dobar život? A šta suprotno od toga? Na ovom svetu ne postoje dve duše koje bi dale isti odgovor na to pitanje. U ovo
kukavičko doba poričemo veličinu Univerzalnog, braneći i slaveći našu sitnu lokalnu Zatucanost, i zato u malo čemu možemo 
da se složimo. U ova izopačena vremena, ljudi su usredsređeni isključivo na taštinu i ličnu dobit - prazni bombastični ljudi, koji 
neće prezati ni od čega ako to ide u prilog njihovim sitničavim ciljevima, predstavljaće sebe kao velike vođe i dobročinitelje, koji 
delaju zarad opšteg dobra, i nazivaće sve koji im se suprotstavljaju lažovima, siim i zavidnim dušama, glupanima, šmokljanima, 
i, sasvim suprotno istini, nepoštenim i korumpiranim individuama. Toliko smo podeljeni, tako neprijateljski raspoloženi jedni prema 
drugima, u toj meri gonjeni licemerjem i prezirom i tako izgubljeni u cinizmu da svoju pompeznost naziv idealizmom; tako razoča-
rani u svoje vladare, tako radi da se narugamo državnim institucijama da je i sama reč dobrota postala u toj meri lišena značenja 
da bi je možda neko vreme trebalo povući iz upotrebe, zajedno sa svim drugim zatrovanim rečima, kao što je duhovnost, ili kona-

čno rešenje, ili (bar kada se primenjuje na nebodere i pržene krompiriće) sloboda.

Salman Ruždi - Kuća Goldenovih



Thanked by 6 Members:
Bri , Nalence , boden , meliha87 , markocim , easy

#309
Nalence

Nalence

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 17 posts
  • 65 thanks
„Živimo u vremenu – ono nas održava i oblikuje – ali oduvek sam osećao da ne uspevam da ga shvatim. Pri tom ne mislim na teorije o tome kako se ono izvitoperava i udvostručuje, ili o tome kako u svojim paralelnim verzijama može da postoji drugde. Mislim na obično, svakodnevno vreme koje, kako nas časovnici i ručni satovi uveravaju, prolazi uredno: tik-tak, tik-tak. Postoji li išta uverljivije od sekundare na satu? A ipak, dovoljno je i sasvim malo zadovoljstva ili bola da shvatimo koliko je proticanje vremena podložno menama.Neka osećanja ga ubrzavaju, druga usporavaju; u ponekim trenucima učini nam se i da je nestalo – sve do onog časa u kome zaista nestane, da se više nikad ne vrati.''
 
-Džulijan Barns ,,Ovo liči na kraj''


Thanked by 5 Members:
easy , boden , meliha87 , markocim , Bri



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users