Jump to content

Dobrodošli na Balkandownload.org
Tražite domaće knjige, exyu magazine, sinhronizirane crtane filmove, PC i ostale igre, strane i domaće filmove, dokumentarce, stranu i domaću muziku, itd. ? Ne morate tražiti dalje jer sve ćete to naći kod nas, uredno postavljeno i spremno za download. Osim toga registracijom možete sudjelovati u raznim postojećim temama na forumu, otvarati nove teme, sudjelovati u chatu i još mnogo toga. Ako već imaš otvoren račun, logiraj se ovde ,a ako želiš saznati zašto smo najbolji otvori novi račun i uverite se sami :)
Photo

SLATKE I SOČNE: 6 razloga da redovno jedete šljive


No replies to this topic

#1
bibi

bibi

    Gold Member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,164 posts
  • 30803 thanks
  • LocationBD Caffe
SLATKE I SOČNE: 6 razloga da redovno jedete šljive

Slatki, sočni ukus šljiva je samo jedan od razloga da ih uključite u svakodnevnu ishranu. Postoji 140 vrsta šljiva, a sve su bogate ugljikohidratima, imaju nizak nivo masnoća i kalorija, pune su vitamina A, C i E, kalcijuma, magnezijuma, vlakana i kalijuma.

Please Login or Register to see this Hidden Content

Štite vaše srce

Jedna svježa šljiva (u prosjeku) sadrži 113 mg kalijuma, minerala koji pomaže pri kontroli visokog krvnog pritiska i koji smanjuje rizik od moždanog udara. Ako vam to nije već dovoljno, crvenkasto-plavi pigment u nekim vrstama šljiva, koji se zove antocijanin, može zaštititi od raka tako što čisti štetne slobodne radikale u organizmu.

Pomažu pri probavi

Suve šljive su kao stvorene da pomažu crijevima da rade svoj posao. Zalihu suvih šljiva (koju možete držati u frižideru) možete pripremiti vrlo jednostavno: Potopite suve šljive u svježe prokuvanu vodu, ohladite i spremite u zatvorenu posudu u frižider.

Smanjuju nivo šećera u krvi

Prema Nutricionistima Kanade, šljive se rangiraju nisko na glikemijskom indeksu, što znači da vam mogu pomoći da kontrolišete nivo šećera u krvi i smanjite rizik od tip 2 dijabetesa.

Pomažu kostima

Istraživači sa Florida i Oklahoma Univerzoteta 12 mjeseci su testirali dvije grupe žena u postmenopauzi. Jedna grupa je jela 100 grama suvih šljiva dnevno (oko 10 šljiva), a druga je jela 100 grama sušenih jabuka. Obje skupine su konzumirale kalcijum i vitamin D kao dodatak. Rezultati su pokazali da je grupa koja je jela suve šljive imala znatno veću gustoću kostiju u kičmi i podlaktici.

Poboljšavaju pamćenje

Samo tri do četiri suve šljive dnevno mogu pomoći da neutralizujete ćelije štetnih slobodnih radikala koji (negativno) utiču na pamćenje.

Pomažu očima

Šljive su posebno korisne za zdravlje vaših očiju. Fitonutrijenti koji se nalaze u šljivama mogu pomoći da se smanji rizik od bolesti koja se javlja uglavnom kod starijih osoba, Degeneracija makule.

Kako rastu stope srčanih bolesti, raka, osteoporoze i dijabetesa, zdravstvene organizacije širom svijeta nas pozivaju da jedemo što više voća i povrća. Šljive su idealan prehrambeni izbor – poslastica koja vas čini zdravijim.


Mrtve linkove prijaviti na dugme Report


Thanked by 1 Member:
Fortiough



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users